在留カードご提示のお願い(Request for Presentation of Residence Card)

戻る

2019年10月31日

お客さま各位

平素より、栃木銀行をご利用いただきありがとうございます。

当行では、日本に居住する外国籍のお客さまに「在留カード」を

ご提示いただき、在留期間の期限を経過していないこと、

または期限間近でないこと等を確認させていただくこととなりました。

大変お手数ではございますが、手続期限までに案内文とともに、

現在有効である在留カード(原本)とキャッシュカードまたは

預金通帳およびお届け印をお近くの栃木銀行の支店窓口に

お持ちいただくようお願い申し上げます。

期限までに確認させていただけない場合には、口座のご利用が

できなくなることもございますので、あらかじめご了承願います。

なお、本件に関するご質問、お問い合わせは、お取引店まで

お願い申し上げます。

〈ご来店時の持参書類〉

  ・在留カード

  ・本案内文

  ・キャッシュカードまたは預金通帳

  ・お届け印

〈本件に関するお問い合わせ〉

  お取引店までお問い合わせください。

  受付時間 平日9時~17時 (窓口は15時まで)

  ※土日祝日、12/31~1/3を除きます。

To our valued customers.

Thank you for using Tochigi Bank.

This notice is to inform our customers of a change to our

banking policy. We now request that all of our account

holders of foreign nationalities present their Residence

Card so that we may confirm that their period of stay

has not lapsed nor is it approaching in the near future.

Before the following period for completing this

procedure lapses,please visit any counter at

a Tochigi Bank branch and present to the teller

your valid Residence Card (original, no copies),

the personal seal associated with that account,

and either your cash card or your deposit passbook,

along with request letter.

We apologize for any inconvenience this may cause.

Please be noted that customers who fail to complete

this procedure within the specified timeframe may

have their accounts frozen.

If you have any questions or wish to inquire more

about this matter, please visit one of our banking locations.

Please bring the following documents:

  • Your Residence Card
  • This letter
  • Your cash card or your deposit passbook
  • Your personal seal associated with the account

Please make an inquiry at your nearest Tochigi Bank branch location.

(Open Hours: Weekdays 9:00 am to 3:00 pm)

*Excludes weekends, national holidays, and Dec. 31 through Jan. 3

〈LANGUAGE〉

ENGLISH

CHINESE

KOREAN

INDONESIAN

TAGALOG

THAI

NEPALI

VIETNAMESE

MONGOL

BURMESE

KHMER

PORTUGUESE

SPANISH